Η αλληγορία αποτελεί ένα σημείο αναφοράς και μια τομή στην γνώση

Η γνώση είναι δύναμη και παράλληλα ελευθερία. Και μέσα σε αυτόν τον "αλληγορικό" πολυχώρο επιχειρούμε να ανεβάσουμε την γνώση στην θέση που τις αξίζει. Πώς θα γίνει αυτό ? με το να προάγουμε τα γράμματα την τέχνη και τον πολιτισμό μας. Όπως επίσης και με το να αναδεικνύουμε και να φιλοξενούμε διαδικτυακά νέους συγγραφείς, ποιητές, ηθοποιούς, συνθέτες κ.λ.π.

Κυριακή, 1 Ιουλίου 2018

Οι Πέρσες του Αισχύλου στο Ηρώδειο





Οι Πέρσες του Αισχύλου στο Ηρώδειο σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Νίκο Ψαρρά, Αντώνη Μυριαγκό, Χάρη Χαραλάμπους και 12μελή Χορό. Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, «η παράσταση αποτελεί ένα ταυτόχρονα θεατρικό και μουσικό γεγονός και προτείνει μια ζωντανή σύνθεση ποιητικού λόγου, μουσικής και θεατρικής δράσης. Απελευθερώνει την ουσία του αισχυλικού έργου και οδηγεί τον θεατή στην κατανόηση του πανανθρώπινου χαρακτήρα του αρχαίου δράματος. Οι ηθοποιοί προσεγγίζουν τα νοήματα, τους ρυθμούς και τους ήχους του ποιητικού κειμένου, με τη μουσικότητα ως όχημα για την αναπαράσταση και τη μεταμόρφωση. Όλοι οι βασικοί χαρακτήρες, όπως και ο Χορός, ερμηνεύονται αποκαλύπτοντας τη μουσική υφή του έργου. Χρησιμοποιώντας μια τέτοια απλή σύνθεση η παράσταση εκδηλώνεται μέσα από βασικά επίπεδα: δράση, λέξη, τραγούδισμα, χορός κατακτώντας μια απλότητα, επαρκή για να αποκαλύψει τις αδιάκοπες δονήσεις του αρχαίου ελληνικού δράματος και την απήχησή του στο σημερινό κόσμο». Ο Άρης Μπινιάρης και οι συνεργάτες του προσεγγίζουν τον τραγικό λόγο του Αισχύλου, με μια παράσταση συνόλου που καθηλώνει τους θεατές, .
Οι Πέρσες (αυθεντικός αρχαίος τίτλος: Πέρσαι), το σπουδαιότερο αντιπολεμικό έργο του Αισχύλου, θεωρείται η παλαιότερη σωζόμενη τραγωδία. Επίσης είναι η πρώτη τραγωδία που αντλεί τη θεματολογία της από ιστορικά γεγονότα (και μάλιστα μόνο κατά επτά χρόνια προγενέστερα από την παρουσίασή της στο κοινό): πραγματεύεται την οδύνη των Περσών όταν πληροφορούνται για τη συντριπτική ήττα τους στη Σαλαμίνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου